Jervis Bay

Ennen kuin pääsen viime viikonlopun huippureissun tapahtumiin, täytyy mainita viime tiistain ohjelmasta! Eräs rotareista järjesti mulle hevoskärryajelun jonkun heidän tuttavansa hevosella, joka asustelee heidän pihassaan. Niinpä tiistaista tuli vapaapäivä ja vietin sen ihanan Lizzy-hevosen ja hänen omistajansa Johnin kanssa. Ajeltiin pari tuntia erään asuinalueen ympäristössä ja sain kuunnella Johnin tarinoita ja jälleen vastailla moniin kysymyksiin ja kertoilla Suomesta sekä itsestäni. Ajelun jälkeen jäin vielä viettämään aikaa tämän rotarin kotiin ja söin lounasta heidän kanssaan. Oli niin ihanaa olla pitkästä aikaa hevosen kanssa tekemisissä!

Kärryilyporukka

Perjantaina mun ensimmäinen hostperhe tuli hakemaan mua koulun jälkeen viikonlopun viettoon. Ajettiin heidän tuttavapariskuntansa rannikkoasunnolle, joka sijaitsee Jervis Bay nimisellä alueella. Päästiin perille vasta keskiyön aikoihin, joten perjantaina perille päästyämme painuttiin suoraan nukkumaan.
Aamulla suunnatiinkin sitten ensimmäisenä rannalle! Tämä oli mun ensimmäinen kunnon rantakokemus Australiassa ( jos ei lasketa Manlylla kävelyä muutama kuukausi sitten). Kun käveltiin rannalle, olin ihan sanaton, siellä oli niin kaunista! Hiekka oli niin valkoista ja hienoa ja vesi ihan upean väristä ja lämmintä (ainakin näin suomalaisen näkökulmasta, osa seurueesta kyllä valitti kylmästä vedestä..).

Niin kaunista!

Hiukset solmussa, merivedessä, hiekassa ja aurinkorasvassa, mutta aivan onnellinen minä

Aamu-uinnin ja rannalla makoilun jälkeen mentiin takaisin asunnolle, jossa lojuin paljussa Emman, Annin ja Janinen kanssa, kun muut laittoivat aamupalaa/brunssia. Ei valittamista siis!

Otettiin päivä (ja koko viikonloppu oikeastaan) tosi rennosti, mikä sopi mulle oikein hyvin. Jossakin välissä käytiin vähän ajelemassa ympäri rannikkoa ja mulle esiteltiin eri rantoja ja ympäristöä. Yritettiin bongata delfiinejä ja valaita, mutta vielä ei onnistanut niiden kanssa. Sen sijaan löydettiin pari pelikaania ja echidna (ilmeisesti nokkasiili suomeksi)!

"Whales and dolphins may be seen in this area"

Pelikaanikaverit

Illalliseksi syötiin lammasta, rosmariiniperunoita ja ihanaa salaattia, jonka jälkeen pelattiin jotakin Aliaksen tapaista sananselityspeliä. Oli hyvää englannin harjoitusta mulle! Peli meni vähän intensiiviseksi loppua kohden, mutta hauskaa oli!

Sunnuntaina nukuttiin ihan rauhassa vaikka kuinka ja pitkään, ja ajettiin sitten brunssille läheisen pikkukaupungin viinitilalle. Sieltä suunnattiin jälleen parille eri rannalle, ihan vaan että näkisin paikkoja! Takaisin asunnolle päästyämme lähdettiin melkein heti tyttöjen kesken takaisin rannalle meriveteen viilentymään. Delfiinejä ei vieläkään näkynyt, mutta keräsin ison kokoelman simpukoita ja löydettiin myös pieni söpö rapu. Ja uskokaa tai älkää, jollakin ihmeellä en palanut koko viikonlopun aikana ollenkaan! Armottomalla aurinkorasvailulla saattoi olla jotain tekemistä asian kanssa.

Joulukoristeita aussityyliin

Minä ja Janine (kenen luona majailtiin viikonlopun ajan)

Rapuystävä

Illalliselle mentiin pienen ajomatkan päässä olevaan ravintolaan, josta oli nätti merinäköala. Tehtiin pieni iltakävely ennen kuin palattiin takaisin asunnolle. Ennen nukkumaanmenoa paljuiltiin vielä hetken aikaa tähtitaivaan alla.

Joulukoristeita joka paikassa

Poseeraamassa Sammy the seal patsaan kanssa

Maanantaina oli aika lähteä kotimatkalle, jota ennen käytiin vielä porukalla aamupalalla eräässä rantakahvilassa, sekä kävelemässä Hyams beachilla, jossa sanotaan olevan Australian valkoisinta hiekkaa.
Olisin voinut jäädä viettämään tuollaista rentoa rantaelämää vaikka kuinka pitkäksi aikaa, mutta hyvin mielin lähdin silti kohti kotia ja Orangea. Onneksi tiedossa on lisää rantareissuja, joten pääsen vielä monesti nauttimaan aussirannoista!