Elvisfestarit, Shoal bay ja Mumford and sons

Viime päivien aikana ollaan ehditty tehdä taas vaikka mitä. Yksi päivä käytiin marjoja poimimassa läheiseltä marjatilalta. Kerättiin iso kasa mansikoita ja mustikoita ja kaikenlaista marjaa, mitä eteen sattui!

Joku päivä pääsin myös nopeasti käväisemään hevosen selässä pitkästä aikaa tämän perheen tuttavien hevosilla. Mennään tässä piakkoin uudestaan vähän paremmalla ajalla, kun perheen tyttökin on kotona niin voidaan sitten yhdessä mennä ratsastamaan, kun hän tuntee maastot.

Viime viikonloppuna käytiin Kendran ja Michellen kanssa pienellä päiväretkellä Parkes nimisessä pikkukaupungissa. Käytiin ensin Parkesin observatoriolla, jossa ihmeteltiin the Dish nimistä radioteleskooppia, joka alunperin tehtiin ensimmäistä kuussa käyntiä varten. Tämä on edelleen toiminnassa ja nähtiinkin pari kertaa, miten teleskooppi liikkui! Entistä hienomman tästä kokemuksesta teki se, kun oltiin edellisiltana katsottu The Dish -elokuva, joka kertoo tuon teleskoopin tarinan ja on kuvattu tuolla Parkesissa.

Avaruusihmettelyjen jälkeen ajettiin Parkesin keskustaan, joka olikin sitten tosi kiireinen! Parkes on nimittäin ns. adoptoinut Elviksen, ja järjestää vuosittain Elvis festivaalin. Käväistiin sitten katselemassa menoa, ja oli kieltämättä aika hauskaa! Vaikka Elvis ei suuremmin innosta tai ole mun lemppariartisti, niin oli silti hauska katsella satoja Elviksiä kulkemassa ympäriinsä, ja miten koko kaupunki lähti touhuun mukaan!

Ensikohtaaminen Elviksen kanssa

Mun tuleva auto..?

Elvispäivää seuraavan päivän iltana olin myös juhlistamassa yhden kaverini 18-vuotis synttäreitä. Meillä oli tosi hauska ja rento ilta! Pelattiin mm. cards against humanity korttipeliä (apua) ja syötiin hyvin!!

Alkuviikosta lähdettiinkin sitten taas reissuun, tällä kertaa kohteena Shoal bay. Michellen ystävällä on siellä loma-asunto, ja koska he eivät itse olleet siellä juuri nyt, päästiin pienelle rantalomalle ja saatiin majoittua tuossa loma-asunnossa! Ainoastaan tuon talon omistajien perheen tytär oli kotona, mutta hän on myös minun sekä Kendran koulukaveri, joten se oli vaan kiva!

Joka päivä käytiin rannalla. Kokeilin ekaa kertaa bodysurfingia ja onnistuin nappaamaan muutaman aallon! Sain myös vähän väriä (en ihan rusketukseksi kutsuisi mutta jotain sinnepäin), vaikka ei ehkä uskoisi jos vertaa paikallisiin. Jokapäiväinen auringonpaiste on kuitenkin onneksi saanut pisamani ihan kunnolla esille!
Rannalla oleskelun lisäksi käytiin hassussa pienessä simpukankuori/kotilo museossa, shoppailemassa Nelson baylla (Shoal bayn vieressä), pääsin moottoripyörän kyytiin, käytiin pizzalla, herättiin aikaisin aamulla patikoimaan vuoren huipulle auringonnousua katsomaan (se oli niin upeaa!!) ja kaikkea muuta ihanaa.

Itsekään ei enää tiedetä mitä näissä tapahtuu

Kiivettiin (tai kiidettiin) vuoren huipulle ennätysajassa, kun pelättiin että aurinko ehtii nousta ennen kui ehditään perille! Ehdittiin kuitenkin ja oltiin jopa ajoissa

Huipulla tuulee

Moottoripyöräajelun jälkeen

simpukkamuseosta

Reissun ehdoton kohokohta oli torstaina ennen kotiinlähtöä yhden pitkäaikaisen unelman toteutuminen; pääsin merenrannalle ratsastamaan! Luulin, että mun ja oppaan lisäkseni meitä olisi iso ryhmä, mutta olinkin ainut, joka oli varannut aamukahdeksaksi rantaratsastuksen. Olin tästä kyllä tosi positiivisesti yllättynyt! Mun opas/ratsastuksen vetäjä oli tosi mukava nuori nainen ja juteltiin niitä näitä koko reilun tunnin ajan, kun ratsastettiin hiekkadyyneillä ja rantavedessä. Selvisi muun muassa, että hänen isänsä oli joskus ollut rotaryvaihdossa Suomessa! Pieni maailma.

Mun ratsuni nimi oli Hercules, hän oli oikein ihana ja lempeä iso hevonen. Päästiin kahlaamaan rantavedessä, ratsastettiin Australian suurimpien hiekkadyynien juurella sekä laukattiin pitkin rantaviivaa. Heppatyttöunelmani kävi vihdoin toteen, ja olin yhtä hymyä koko ratsastuksen sekä loppupäivän ajan!
Samana päivänä mulla tuli myös 6 kuukautta Australiassa täyteen, enkä olisi osannut kuvitella parempaa tapaa juhlistaa sitä, kuin vielä aamulla rauhallisella ja kauniilla rannalla laukaten.

Mun aamuisen seikkailun jälkeen käytiin Michellen kanssa aamupalalla ja käytiin vielä viimeisen kerran rannalla uimassa ennen ajomatkaa takaisin Orangeen.

Yhtä hymyä vaan

Orangessa ei sitten pysyttykään kuin yhden yön yli, kun seuraavana päivänä koitti lähtö kohti Sydneytä ja Mumford & sons konserttia! Nämä olivat ostaneet liput yllätyksenä jo ennen kuin minä saavuin, ja onneksi sattui olemana bändi, josta minäkin tykkään!
Majoituttiin Sydneyn esikaupunkialueella ja meidän hotelli oli ihan huikea! Oltiin 17. kerroksessa ja meillä oli upeat jokinäköalat. Nähtiin myös Sydneyn keskusta, ja etenkin yöllä, kun kaikki kaupungin valot näkyivät, oli älyttömän kaunista.

Ennen keikalle lähtöä käytiin Kendran kanssa testaamassa hotellin uima-allas sekä SAUNA! Olin niin innoissani kun sain tietää, että tuolla on saunamahdollisuus. Olikin ollut enemmän ikävä saunomista kuin mitä edes tajusin. Pääsin siis saunaan, ja oli kyllä ihanaa pitkästä aikaa! Ei vedä vertoja suomalaiselle saunalle, mutta parasta mitä on Australiassa tullut vastaan. Paikalliset vähän ihmettelivät, että miksi ihmeessä kukaan haluaisi 40 asteen helteellä mennä saunaan, mutta eihän nämä ymmärrä..?

Sitten laittauduttiin ja otettiin suunnaksi Qudos arena sekä Mumford & sons! Pienen lippuhäsellyksen jälkeen päästiin lopulta kaikki areenalle sisään. Konsertti oli ihan mahtava. Bändin laulaja juoksi pitkin yleisöä yhdessä kohtaa keikkaa, päästiin mekin ihan lähelle! Livemusiikki saa aina niin hyvälle mielelle, ilta oli siis erittäin onnistunut!

Kendran sanoja lainaten, tuntui ihan Kardashianilta tuossa hotellissa!

Seuraavana aamuna lähdettiin taas ajamaan kotiin Orangeen. Kulunut viikko on siis ollut kiireinen ja erittäin tapahtumantäyteinen, mutta hyvä niin. Taas on viimeaikoina miettinyt paljon, että miten ihmeessä oon näin onnekas. Niin kiitollinen tästä kaikesta <3

Tähän loppuun vielä hassu kuva Calumista ja hänen isoveljensä uudesta vauvalinnusta, joka tavattiin eilen!