Sydney + paljon kuvia

Maanantaina aamulla lähdettiin ajamaan Orangesta kohti yhtä ihan mun ehdottomasti suosikkikaupunkia, Sydneyä. Saavuttiin kaupunkiin lounasaikaan ja pienen lounastauon jälkeen suunnistettiin hotellille. Rentouduttiin siellä pieni hetki, jonka jälkeen lähdettiin ajamaan kohti Strathfield nimistä kaupunginosaa. Se on vähän kuin Sydneyn pieni Koreatown. Suurin osa liikkeistä ja ravintoloista on korealaista alkuperää ja korean kieltä näkee ja kuulee joka puolella. Tuonne mentiin, sillä minähän olen ihan valtavan kiinnostunut Koreasta ja maan kulttuurista sekä tavoista ja host perheeni on erittäin tietoinen tästä. Korea oli myös alunperin ykköstoiveeni vaihtomaista, kun silloin joskus kauan sitten hain vaihtoon. Voitte siis kuvitella, että olin aika innoissani ja iloinen Strathfieldin ympäristössä.
Käytiin syömässä korealaisessa bbq paikassa illallista (ruoka siis grillataan itse pöydässä olevalla grillillä) ja sain syödä kimchiä, tteokbokkia ja kaikenlaisia muita ihania korealaisia herkkuja.

Joku näytti naurattavan kovasti, tässä Erin, Mitchie ja minä

Mitchien kanssa samiksia, toinen jalka ylhäällä!

Tiistaina oli ensimmäinen kokonainen päivä Sydneyssä. Otettiin aamu ihan rauhallisesti ja ajettiin sitten itse kaupunkiin. Käytiin lounaalla indonesialaisessa ravintolassa (koska host äitini on tosiaan indonesialainen), jonka jälkeen ajettiin kohti yhtä Sydneyn tunnettua turistikohdetta, Bondi beachia. Oli sen verran 'kylmempi' päivä, että ihan uimaan asti ei menty, eikä muutenkaan vietetty rannalla kovin pitkään, mutta ainakin olen nyt käynyt Bondilla.

Minä ja Nathan

Minä ja ihana host äitini

Host sisarukset vasemmalla puolen minua ja host isä oikealla

Bondin jälkeen ajeltiin toiselle puolelle kaupunkia Manlyn alueelle, josta löytyi uskomattoman kaunis näköalapaikka, North Head. Sieltä näkyi valtameri sekä Sydneyn keskusta ja maisemat olivat aivan upeat.
North Headin jälkeen palattiin McDonaldsin frozen coke (coca cola jäähilejuoma) tauon jälkeen hetkeksi hotellille lepäämään, ennen kuin lähdettiin illalliselle. Tänä iltana päädyttiin sushille. Kansainvälistä ruokailua tällä reissulla siis, korealaista, indonesialaista sekä japanilaista! Kyllä kelpaa minulle.

host isäni Matt

sushi train ja miso keittoa

Nathan ja Erin

Keskiviikkona päivä alkoi matkalla Sydneyn esikaupunkialueelle Parramattaan. Jätettiin auto sinne ja hypättiin lautan kyytiin. (Lautalle kävellessä onnistuin kompastumaan portaissa jotenkin ja lensin nurin, loisto alku päivälle! Onneksi ei käynyt pahemmin.. Hups) Lauttamatka jokea pitkin Parramatasta Sydneyn keskustaan kesti reilun puoli tuntia. Matkalla oli ihanat maisemat, etenkin kun lähestyttiin kaupunkia ja sai ihastella kaikkia rakennuksia jälleen eri suunnasta.

Syötiin lounasta jollakin kivalla ruokakujalla, jonka jälkeen suunnattiin Darling Harbouriin Madame Tussauds vahamuseoon! Olen joskus käynyt Lontoossa vastaavassa, mutta menin mielelläni uudemman kerran pitkästä aikaa. Vietettiin siis jonkin aikaa vahajulkkiksien kanssa ja otettiin paljon paljon paljon kuvia!

Captain Cook

Fashion week ;)

ET

Liam Hemsworth!!

Teki mieli ottaa tää mukaan...

Lemppari vahanukkekohtaaminen

Toinen Hemsworthin veljeksistä, Chris Hemsworth

Jos ei Liamia saa mukaan niin ehkä tää sit..?

Leonardo DiCaprio

Audrey Hepburn

Wonder Woman (kaks sellasta)

Superman

Rove McManus

Ryan Gosling

Brad Pitt

Vahamuseon jälkeen mentiin ihan vieressä sijaitsevaan akvaarioon katselemaan kaloja ja muita mereneläviä. Nähtiin myös pingviinejä!

Pingviiniajelulla (istuttiin semmoisessa veneessä joka kulki läpi pingviinialueen)

Akvaariosta lähdettiin kävelemään kohti Sydney Toweria, korkeinta rakennusta koko kaupungissa. Siellä syötiin buffetillallinen 19. kerroksessa kaikkien kaupungin valojen yläpuolella hitaasti ympäri pyörien niin, että kun saatiin rauhassa syötyä, oltiin pyöritty ympäri 360 astetta ja nähty maisemat tornin jokaiselta puolelta.

Tässä odoteltiin vielä tukevasti maanpinnalla ennen torniin menoa, kun oltiin vähän ajoissa ennen pöytävarausta

Vihdoin ylhäällä asti!

Torstaina olikin aika lähteä kotiin. Torstai sattui myös olemaan ANZAC Day (Australian and New Zealand Army Corps, eli Australian ja Uuden Seelannin joukkojen juhlapäivä; kunnioitetaan maata palvelleita tai palvelevia). Siispä oikein mikään liike tai nähtävyys ei ollut aamupäivällä auki, joten lähdettiin kotia kohti. Ei tosin päästy kovin pitkälle ennen kuin päätettiin jäädä pyörimään kaupungin laidoille odottamaan, että Ikea aukeaa! Minä halusin nimittäin etsiä salmiakkia, ja host perheelläni oli jotakin huonekalutarpeita. Lounaaksi syötiin siis lihapullia ja perunamuusia (kanelipullaa jälkkäriksi), ja löysin lopulta myös jonkin sortin salmiakkia. Ruotsalaista salmiakkia, joten ei ihan sitä mitä olen himoinnut, mutta kyllä sillä taltutti suurimman salmiakin himon. Host perheeni maistoi rohkeana uudemman kerran salmiakkia, mutta eivät he vieläkään tykänneet ollenkaan.

Nyt olen nauttinut viimeisistä lomapäivistä kaikessa rauhassa. Lauantaina vietettiin keskimmäisen host sisarukseni Nathanin 9-v synttäreitä ja eilen sunnuntaina eräs rotareista otti minusta kuvia muotokuvamaalausta varten, jonka hän haluaa minusta maalata. Ihania ihmisiä mun ympärilläni. <3
Eilen oli paluu kouluun, tosin vain pariksi viikoksi ennen kuin lähden safarille! Ja sitä ennen (alle viikon päästä, apua) täytän 18! Paljon siis tapahtumassa taas..!